top of page

ספר השינה הגדול

יש לי כמה אהבות גדולות בחיים, התמזל מזלי וגם המקצוע שאני עוסקת בו הוא אחת מהן... האהבות הגדולות ביותר שלי הן כמובן בראש ובראשונה המשפחה שלי ובראשם עומד לו בגאון בני האהוב יאיר, הכי כיף זה לשלב את שתי האהבות האלו, עיצוב גרפי ויאיר והנה נפלה לידי הזדמנות כזאת, עליה אספר. יאיר הוא ילד ראשון, מה שהופך את ההורים שלו, להורים לילד ראשון, מה שהופך את ההורות שלהם - שלנו, לרצופה כוונות טובות וטעויות גדולות, וכך יצא שיאיר כבר בן שנה וחצי ועדיין ישן עם אמא שלו במיטה, מתכון בטוח ללילות ללא שינה!היה לי ברור תקופה ארוכה שצריך לשים לזה סוף אבל פשוט לא ידעתי איך, וגם לא האמנתי שנצליח - זה לקח זמן מה ובסוף לקחתי יועצת שינה. והנה נכנסה לחיים שלנו מיכל, ובידה ארגז כלים, מלא בהסברים איך לעזור לנו לעזור ליאיר לישון לבדו בחדרו ובמיטתו. התהליך בבסיסו הוא דווקא די פשוט ומבוסס בעיקר על נחישות, התמדה וכוח רצון, אהה וגם אמונה בכוחו של הילד להירדם בכוחות עצמו אחד הדברים החשובים ביותר בחינוך ילדים רכים הוא כידוע לשמור להם על השיגרה, כשהילד יודע מראש מה צפוי לו, הוא רגוע יותר בטוח ושליו. אז זאת בדיוק המטרה של "ספר השינה הגדול של יאיר", להראות ליאיר בדרך חוויתית את כל מה שעובר עליו מהרגע שחזר מהגן ועד שהוא הולך לישון (ועוד טיפה אחרי).

בלילות הראשונים בתהליך ההשכבות לקחו נצח, צריך היה עצבי ברזל על מנת שלא להישבר אבל לפחות זה נתן לי המון זמן למחשבה על הטקסטים לסיפור... כיוון שלא רצינו "לשבור" ליאיר את השגרה החדשה כבר בלילה השני , מצאתי את עצמי יושבת לבד בבית מול המחשב ביום שישי בלילה ומעצבת ליאיר את הספר המאולתר משהו... צילמנו את התמונות באותו הערב בפלאפון כך שהאיכות לא בשיאה... אח"כ גם הכריכה נעשתה ביד מטעמי חסכון בתקציב אבל ליאיר לא אכפת, הוא מרוצה מאוד מהתוצאה! מוזמנים גם אתם לקרוא ולהנות:

זהו סיפורו של יאיר המתוק, הוא מאוד אוהב לרקוד ולצחוק.

כל יום כשהוא חוזר מהגן הוא אוהב לשתות מיץ ולהתפנק... עם אמא כמובן.

אחר הצהרים זה זמן טוב למשחקים, עם הדובים, בארגז החול, עם צעצועים וחברים.

בשש יאיר אוכל ארוחת ערב טעימה, הוא אוהב שעועית ירוקה, פתיתים וגם גבינה.

כשאבא חוזר מהעבודה יאיר שמח נורא, יש עוד קצת למשחק וגם קצת לעבוד בגינה.

בשבע יאיר עושה אמבטיה עם מים חמימים, הוא מאוד אוהב להשפריץ ולשחק במים הנעימים.

אחרי המקלחת מתנגבים ומתלבשים וסיפור בוחרים, יאיר מאוד אוהב לשמוע סיפורים וכל יום לומד לומר עוד כמה מילים.

כשהסיפור נגמר יאיר אוהב לשתות מהבקבוק וזה הזמן לעוד קצת חיבוק ופינוק.

יאיר כבר עייף והגיע סוף היום הוא נשכב במיטה, אומר לילה טוב ומתחיל... לחלום!

עכשיו כשהבית שקט ובחוץ שומעים איך נושבת הרוח, גם אמא ואבא יכולי קצת לנוח. הירח כבר מזמן במרכז השמיים, לאבא כבר מזמן נעצמו העיניים. אמא מכסה את יאיר בשמיכה, לילה טוב לכולם וליל מנוחה!

פוסטים אחרונים
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page